• wyślij zapytanie   
  • rady dla rodziców   
  • galeria   
  • 1% na dofinansowanie wyjazdów uboższych dzieci
Muszyna Muszyna na mapie
Muszyna to miejscowość uzdrowiskowa w Beskidzie Sądeckim, urokliwie położona wśród szczytów i potoków górskich, w dolinie rzeki Poprad i dwóch jej dopływów – potoków Szczawnik i Muszynka. Jest to teren Popradzkiego Parku Krajobrazowego, gdzie obserwujemy kształtowaną przez wieki mozaikę dzikiej przyrody i obszarów ludzkiej aktywności – hale, łąki i pola, tworzące razem ogromne zróżnicowanie przyrodnicze. Bogactwem Muszyny są zasoby wód leczniczych, znajdują się tu trzy pijalnie i liczne, ogólnodostępne źródła wód mineralnych. Wokół miejscowości rozsiane są połemkowskie cerkwie grekokatolickie, zaś nad miasteczkiem króluje Góra Baszta, z ruinami XIV- wiecznego zamku, skąd można podziwiać rozległą panoramę na okolice. Atrakcją przyrodniczą Muszyny jest rezerwat lipowy „Obrożyska”, podczas spacerów zobaczymy też liczne pomniki przyrody ożywionej i nieożywionej, a przy odrobinie szczęścia spotkamy salamandry.

Zakwaterowanie:
Oferujemy wyjazd do ośrodka położonego w części uzdrowiskowej Muszyny, który dysponuje 140 miejscami w pokojach 2, 3 i 4 osobowych z łazienkami. W budynku znajdują się dwie duże świetlice wyposażone w sprzęt grający oraz TV, DVD, ekran i rzutnik multimedialny, do dyspozycji dzieci jest również stół do tenisa stołowego i piłkarzyki stołowe. Na terenie obiektu znajduje się zadaszone grillowisko, boiska ze sztuczną trawą, boisko do piłki nożnej oraz do siatkówki plażowej, a 100 m dalej, w sąsiadującym ośrodku – kryty basen.

Wycieczka:
W trakcie pobytu w Muszynie proponujemy wycieczkę autokarową do Krynicy Zdroju, gdzie przespacerujemy się deptakiem tego najmodniejszego niegdyś uzdrowiska, wejdziemy na Górę Parkową, skosztujemy magicznej wody ze Źródełka Miłości oraz zwiedzimy Muzeum Zabawek.

W Muszynie realizujemy program dla każdej grupy wiekowej.
Przykładowy program dla klas I-III SP


Dzień 1
Przyjazd do ośrodka, podział pokoi, rozpakowanie.
Obiad
Zajęcia integrujące, np. „Widelec”, „Węzeł”, „Gorące krzesła”, „Kto jest kim”. Rozmowa na temat oczekiwań uczniów. Ustalenie reguł Bardzo Zielonej Szkoły dotyczących bezpieczeństwa, zachowania, uczestnictwa w zajęciach - założeniem jest aby zachowanie uczestników w trakcie wycieczki było proekologiczne i prozdrowotne. Wykonanie wizytówek. Spacer po okolicy – rozpoznanie terenu. Podczas spaceru zebranie materiałów do stworzenia „Łapaczy snów”.
Kolacja
Wykonanie „Łapaczy snów”.

Dzień 2
Śniadanie
Piesza wycieczka na Górę Zamkową (ruiny zamku) - dyskusja na temat źródeł i rzek. Na szczycie góry dyskusja dotycząca krajobrazu (rodzaje krajobrazu, sposoby zagospodarowania przestrzeni i ich wpływ na środowisko, ocena wpływu człowieka na krajobraz). Wybrane zajęcia uczące skupienia i kontaktu z naturą np.: „Naturalne wzory”, „Mapa dźwięków”, „Naturalne obrazy”, „Pamięciowy aparat fotograficzny”, „Poszukiwacze skarbów”, „Co zdepczą stopy?”. Degustacja wód mineralnych.
Obiad
Spacer do Mofety (pomnik przyrody nieożywionej - powierzchniowa ekshalacja CO2) Zwierzyniec - warsztat metodą Green Drama, którego celem jest poszerzenie wiedzy o sposobie życia rodzimych gatunków zwierząt oraz uwrażliwienie dzieci na los dzikich zwierząt w Polsce. Uczniowie wykonają maski, a następnie wcielą się w role dzikich zwierząt - zastanowimy się wspólnie jakie niebezpieczeństwa czyhają na zwierzęta ze strony człowieka i gdzie mogą się one czuć naprawdę bezpiecznie. Jeśli wystarczy czasu zabawy ruchowe „Zwierzęta i zasoby”, „Nietoperz i ćma”.
Kolacja
Dyskoteka

Dzień 3
Śniadanie
Śniadanie + prowiant Przejazd do Krynicy, zwiedzanie parku zdrojowego: deptak, Pijalnia Wód, Muzeum Zabawek, wejście po ścieżce dydaktycznej na Górę Parkową - w trakcie zajęcia dotyczące rozpoznawania drzew (szczególnie iglastych, w parku występują różne gatunki sosny m.in. limba, świerku, jodły, daglezje, żywotniki oraz różne egzotyczne gatunki drzew iglastych), możliwość skorzystania z kompleksu zjeżdżalni rynnowych, zjazd z góry kolejką terenowo-linową. Rozmowa na temat wpływu sportów zimowych na stan środowiska, na przykładzie Jaworzyny Krynickiej.
Późniejszy obiad
Spokojne zajęcia w terenie np.: „Naturalny warsztat tkacki”, „Malowanie naturalnymi barwnikami”, „Chustki – naturalne obrazy”, „Naturalne mobile”, „Siedzisko”, „Spacer wielkiej uważności”, „Wypalanie traw”.
Ognisko

Dzień 4
Śniadanie
Piesza wycieczka na Koziejówkę (636 m n.p.m.) lub do rezerwatu lipy drobnolistnej „Obrożyska” – omówienie zasad panujących w lesie, zasad panujących w rezerwatach. W trakcie spaceru zajęcia i obserwacje przyrodnicze: rozpoznawanie podstawowych gatunków drzew, roślin zielnych występujących w okolicy, rozpoznawanie śladów i tropów pozostawionych przez zwierzęta. Karta pracy „Nasze drzewo”. Mierzenie wieku drzew oraz zabawy np.: „Znajdź wśród drzew swojego przyjaciela”, „Poszukiwacze skarbów”, „Budowanie drzewa”, „Drwal”.
Obiad
Rozmowa na temat form ochrony przyrody – co to jest rezerwat, park narodowy, pomnik przyrody, rezerwat i inne formy ochrony przyrody. Warsztat „Park Narodowy Liliputów” podsumowujący rozważania o formach ochrony przyrody (budowanie przez uczniów parku narodowego i prezentacja dokonań grup w formie nagrania do telewizji). Zabawy na świeżym powietrzu np.: „Niedźwiedź i myszka”, „Spinacze”, „Dracula”, „Skarb wróżek” lub swobodna zabawa dzieci.
Kolacja
Zajęcia manualne, własnoręczne wykonanie pamiątek z Bardzo Zielonej Szkoły.

Dzień 5
Śniadanie.
Ostatni spacer po okolicy. Ewaluacja "Koszyczek szczerości", ”Abecadło Muszyny”. Wręczenie dyplomów "Młodego Ekologa".
Obiad
Wyjazd z ośrodka
Nasze strony: ODE "Źródła" | Natura 2000 | Zieleń miejska | Zmiany klimatu | Zwierzęta | Edukacja globalna | Bioróżnorodność | Zabawy podwórkowe | Szkolne ogródki | Ekozorientowani      STAT4u