• wyślij zapytanie   
  • rady dla rodziców   
  • galeria   
  • 1% na dofinansowanie wyjazdów uboższych dzieci
Rodowo Rodowo na mapie
Rodowo znajduje się na Pojezierzu Mrągowskim, 5 km na południowy wschód od miejscowości Sorkwity. Ośrodek położony jest z dala od cywilizacji, wśród łąk , pól i lasów, nad jeziorem Lampasz. Jest to tradycyjne mazurskie siedlisko, wspaniale wkomponowane w otaczającą przyrodę, gdzie dzieci poznają zgodny z otaczającą naturą sposób na życie. Bogactwo przyrody i urozmaicony krajobraz okolic Rodowa dostarczają niezapomnianych wrażeń poznawczych, zaś przyjazna atmosfera ośrodka sprzyja twórczej aktywności dzieci.

Zakwaterowanie:
Oferujemy wyjazd do Międzynarodowego Centrum Spotkań Młodzieży – Camp Rodowo, prowadzonego przez Fundację Rodowo. Jest to wyremontowane i sympatycznie urządzone siedlisko dostosowane do pobytu dzieci i młodzieży, z licznymi salami warsztatowymi, salą imprez ze sceną (możliwość realizacji własnych przedstawień!) oraz jadalnią z wyjściem na taras w tradycyjnym ogrodzie. Na dużym terenie znajdują się: boisko do piłki nożnej i siatkówki, miejsce na ognisko i drewniany plac zabaw. Ekologiczny charakter miejsca podkreślają tradycyjny piec chlebowy, piec ceramiczny, kompostownik, zagroda z kózkami oraz liczne drewniane rzeźby stworzone przez młodych artystów. Pokoje z łazienkami (2, 3, 4-8 os.)

Wycieczka:
Podczas dłuższych zielonych szkół proponujemy wycieczkę do Parku Dzikich Zwierząt w Kadzidłowie, znajdującego się na terenie Mazurskiego Parku Krajobrazowego, w Puszczy Piskiej, gdzie na obszernych wybiegach, w warunkach możliwie jak najbardziej zbliżonych do naturalnych, można zobaczyć rodzime gatunki zwierząt w ich naturalnym środowisku. Możemy również pojechać do Popielna, nad jeziorem Śniardwy, gdzie w Stacji Badawczej PAN dzieci poznają wywodzące się bezpośrednio od tarpanów koniki polskie oraz odwiedzą fermy doświadczalne jeleniowatych i bobrów.

W Rodowie realizujemy program dla każdej grupy wiekowej.
Przykładowy program dla klas I-III SP


Dzień 1
Przyjazd do ośrodka, podział pokoi, rozpakowanie.
Obiad.
Gry integrujące z prowadzącymi (wybrane zabawy: „Węzeł”, „Widelec”, „Kto jest kim”, „Jestem mistrzem…”), przygotowanie wizytówek. Rozmowa na temat oczekiwań uczniów. Ustalenie reguł Bardzo Zielonej Szkoły, dotyczących bezpieczeństwa, zachowania, uczestnictwa w zajęciach – założeniem jest, aby zachowanie uczestników w trakcie wycieczki było proekologiczne i prozdrowotne. Wspólne spisanie regulaminu w trakcie burzy mózgów. Rozpoznanie najbliższego terenu.
Kolacja.
„Ekologiczny pajączek” – warsztaty na temat wpływu człowieka na środowisko i proekologicznych zachowań w życiu codziennym.

Dzień 2
Śniadanie.
Spacer edukacyjną ścieżką przyrodniczą „Jary Lampasza” – po drodze obserwacje przyrodnicze oraz wybrane zabawy w naturze: „Co mam w dłoni?”, „Poszukiwanie skarbów”, „Pamięciowy aparat fotograficzny”, „Naturalne wzory”, „Mapa dźwięków”, „Ukryty raport” …
Obiad.
Badanie bioróżnorodności otoczenia. Zabawy z cyklu „Różnorodność jest piękna” oraz warsztat „Plątanina życia”, aby dostrzec, że wszystko w przyrodzie ma znaczenie, a różnorodność form życia jest niezbędna do prawidłowego funkcjonowanie życia na Ziemi. Zabawa „Wypalanie traw” – dlaczego nie należy wypalać traw?
Kolacja.
Dyskoteka.

Dzień 3
Śniadanie.
Wycieczka do Parku Dzikich Zwierząt w Kadzidłowie – obserwacja rodzimych gatunków zwierząt, m.in.: wilków, rysi, łosi, jeleni, dzików, bobrów, wydr, możliwość karmienia i pogłaskania przyzwyczajonych do człowieka saren i danieli oraz przyjrzenia się ptakom, które trudno na co dzień zaobserwować w ich naturalnym środowisku – w tym różnych gatunków sów. Wizyta w stacji Badawczej PAN w Popielnie (muzeum i zwiedzanie stacji, w tym obserwacja koników polskich i bobrów).
Obiad.
Warsztat plastyczny „Mur” oraz zajęcia na temat ochrony humanitarnej zwierząt : „Czym zwierzę różni się od człowieka?”, „Miejsca których zwierzęta wolałyby nie znać”.
Kolacja
Czerpanie papieru, puszczanie ogromnych baniek mydlanych oraz szaleństwa na placu zabaw :-)

Dzień 4
Śniadanie.
Piesza wędrówka brzegiem jeziora Lampasz, aż do miejsca gdzie wypływa z niego rzeczka Sobiepanka (fragment słynnego szlaku kajakowego rzeki Krutynii). Powrót lasem – po drodze nauka rozpoznawania gatunków drzew oraz zajęcia: „Znajdź wśród drzew swojego przyjaciela”, „O czym szumią drzewa?”, artystyczny warsztat „Dusza drzewa”.
Obiad.
Formy ochrony przyrody – ochrona gatunkowa, pomnik przyrody, rezerwat, park narodowy, park krajobrazowy, obszar Natura 2000. Dlaczego należy chronić przyrodę? Warsztat „Park Narodowy Liliputów” podsumowujący rozważania o formach ochrony przyrody (budowanie przez uczniów parku narodowego i prezentacja dokonań grup w formie nagrania do telewizji).
Kolacja.
Ognisko
Zabawy: „Zwierzęta i zasoby”- o równowadze w przyrodzie oraz, „Nietoperz i ćma” – o tym jak nietoperze polują.

Dzień 5
Śniadanie.
Pakowanie, sprzątanie w pokojach. Ewaluacja przez zabawę: „Koszyczek szczerości” oraz „Alfabet Rodowa”. Wspólne przygotowanie pamiątkowej - plastycznej mapy okolic. Wręczenie dyplomów „Młodego Ekologa” i ślubowanie ekologiczne na podstawie Zielonego Kodeksu Młodego Ekologa.
Obiad.
Wyjazd z ośrodka.
Nasze strony: ODE "Źródła" | Natura 2000 | Zieleń miejska | Zmiany klimatu | Zwierzęta | Edukacja globalna | Bioróżnorodność | Zabawy podwórkowe | Szkolne ogródki | Ekozorientowani      STAT4u